wtorek, 28 lipca 2009

Czym latają Polacy?

LOT Polish Airlines


Narodowy przewoźnik LOT zwiększył udział w rynku do 27,6%. Na drugim miejscu uplasowała się Lufthansa, która uzyskała największy wzrost sprzedaży spośród wszystkich linii lotniczych. Tanie linie wybrał tylko co piąty Polak - wynika z danych serwisu usług turystycznych FRU.PL.
Serwis usług turystycznych FRU.PL, na podstawie własnych danych statystycznych od początku 2009 roku, opracował zestawienie najpopularniejszych linii lotniczych, którymi latają Polacy. Do porównania zmian zostały użyte dane z takiego samego okresu z 2008 roku.


Rynek lotniczy w tym roku został zdominowany przez 3 linie lotnicze - dwóch narodowych przewoźników LOT i Lufthansę oraz linię low-costową WizzAir. Z ich usług skorzystało ponad 50% wszystkich podróżujących Polaków.
Na pozycji lidera nieprzerwanie od lat znajdują się Polskie Linie Lotnicze LOT. Przeżywający ostatnio trudne chwile LOT w porównaniu z poprzednim rokiem zwiększył swój udział z 19,7% do 27,6%. Jeszcze większy skok zanotowała Lufthansa, która zwiększyła swoją sprzedaż ponad dwukrotnie i osiągnęła udział w sprzedaży wynoszący 13,4%.

Tak dobry wynik liderów jest skutkiem udostępnienia większej ilości tanich biletów oraz wielu akcjom promocyjnym. LOT i Lufthansa obniżając wysokość marży zyskała znaczny udział w rynku.

Na trzeciej pozycji z udziałem 11,1% uplasował się węgierski przewoźnik Wizz Air. W chwili obecnej jest to zdecydowany lider wśród tanich linii lotniczych na rynku polskim. Kolejne linie low cost w zestawieniu mają niespełna 10% udziału. Największymi przegranymi są Ryanair i Easy Jet, które zanotowały ponad dwukrotny spadek.

Tak słabe wyniku Ryanair’a i Easy Jet są spowodowane całkowitym wycofaniem się tych linii z Warszawy w związku z likwidacją Terminala Etiuda. W momencie gdy wszystkie linie lotnicze zostały przeniesione do terminali T1 i T2 i w związku z koniecznością płacenia opłat lotniskowych w takiej wysokości jak linie regularne, Ryanair i Easy Jet zdecydowały się na całkowite wycofanie z Warszawy. Taka decyzja spowodowała znaczny spadek przewożonych pasażerów, gdyż warszawskie Okęcie według danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego przewozi blisko połowę wszystkich pasażerów w Polsce.

Dodatkowo na niekorzyść tych przewoźników wpłynął fakt znacznego zmniejszenia podróży Polaków do Wielkiej Brytanii, gdzie linie te miały bardzo rozwiniętą siatkę połączeń.

wnp.pl (AH); FRU.PL
Reblog this post [with Zemanta]

0 komentarze:

Prześlij komentarz