piątek, 2 października 2009

UE: bezpieczeństwo na lotniskach wzrośnie


Rozszerzenie Unii Europejskiej o kraje Europy Środkowo-Wschodniej pozytywnie wpłynęło na rozwój rynku systemów bezpieczeństwa związanych z kontrolą pasażerów, bagażu i ładunku na lotniskach w nowych państwach członkowskich. Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, przewiduje, że ten rynek będzie się stabilnie rozwijał do roku 2016, dzięki takim czynnikom jak: zwiększone wydatki na rozbudowę systemów prześwietlających, zwiększający się ruch lotniczy oraz surowe wymogi bezpieczeństwa obowiązujące na lotniskach.


Najnowsze analizy Frost & Sullivan pt. "Rynek systemów bezpieczeństwa prześwietlających pasażerów na lotniskach w nowych państwach członkowskich UE" oraz "Rynek systemów bezpieczeństwa prześwietlających bagaż i ładunek na lotniskach w nowych państwach członkowskich UE" wykazały, że zaostrzające się wymogi bezpieczeństwa, w połączeniu z rosnącym ruchem i przepustowością na lotniskach w tych krajach wpłyną stymulująco na rozwój wspomnianych rynków.

Rynek prześwietlania pasażerów przyniósł w 2008 roku dochody przekraczające 22,0 mln USD, a przewiduje się, że w roku 2016 osiągną one 209,0 mln USD. Natomiast rynek prześwietlania bagażu i ładunku przyniósł w 2008 roku dochody rzędu 16,0 mln USD, zaś do roku 2016 osiągnie prawdopodobnie pułap 187,0 mln USD rocznie.

„W ciągu najbliższych siedmiu lat dzięki ulepszeniom i rozbudowie terminali lotniskowych w Polsce, Rumunii, Czechach, Słowacji i Bułgarii ruch pasażerski oraz przepustowość transportu bagażu i ładunku na tamtejszych lotniskach zwiększy się o ponad 90% w stosunku do obecnie osiąganej wydajności” – wyjaśnia Abdallah Binmadhi, analityk Frost & Sullivan. „Dzięki temu zwiększy się zapotrzebowanie na najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, które pozwolą przyspieszyć odprawę i będą zgodne z europejskimi regulacjami w zakresie bezpieczeństwa na lotniskach.”

Przewiduje się, że Polska będzie miała duży udział w rozwoju rynku systemów prześwietlania pasażerów na lotniskach. Frost & Sullivan ocenia, że w 2016 roku przepustowość lotnisk pod kątem transportu pasażerów w naszym kraju wzrośnie trzykrotnie w porównaniu ze stanem obecnym.

Według przewidywań, w 2016 roku wydatki na systemy prześwietlania pasażerów na polskich lotniskach osiągną maksymalną wysokość – około 7,7 mln USD. Główne inwestycje koncentrować się będą wokół wyposażania nowo powstających terminali w systemy wykrywania metali za pomocą promieni rentgena, a także technologie pozwalające wykrywać materiały wybuchowe oraz ciecze.

Kryzys ekonomiczny może spowolnić tempo rozwoju, czasowo wstrzymując inwestycje w technologię prześwietlania na lotniskach. Abdallah Binmadhi wyjaśnia, jak można zrównoważyć ten negatywny trend: „Przedsiębiorstwa powinny tworzyć partnerstwa strategiczne; firmy z kategorii Tier 1 już przeprowadziły konsolidację, ale mniejsze spółki z kategorii Tier 2 i Tier 3 wciąż mogą dokonać outsourcingu wielu swoich produktów. Rynek jest mocno podzielony, więc jeśli chce się na niego wejść, konieczne są partnerstwa i związki z innymi firmami.” Wielu operatorów lotnisk nawiązało już relacje biznesowe z firmami zajmującymi się technologiami prześwietlania. Władze lotnisk i prywatni operatorzy z chęcią korzystają ze zintegrowanych rozwiązań pochodzących z jednego źródła.

Analizy "Rynek systemów bezpieczeństwa prześwietlających bagaż i ładunek na lotniskach w nowych państwach członkowskich UE" oraz "Rynek systemów bezpieczeństwa prześwietlających pasażerów na lotniskach w nowych państwach członkowskich UE" są częścią programu partnerstwa na rzecz wzrostu w obszarze „Obronność”, który obejmuje również badania prowadzone na następujących rynkach: Rynek bezpieczeństwa infrastruktury związanej z ropą i gazem na Środkowym Wschodzie, Europejski rynek bezpieczeństwa portów morskich, Indyjski rynek terenowych, rzeczowych i wirtualnych szkoleń i symulacji oraz Europejskie rynki morskich systemów C2.

[firma.egospodarka.pl]

0 komentarze:

Prześlij komentarz